Thursday, January 13, 2011

KENAPA BOLEH MIGRAIN



Migrain???warrgh~!!!!!!!sakitnya pale.....mengganggu aktiviti harian...kenapa boleh migrain ar???em...aku pon tak pasti..tapi seyes aku ckp jgn mintak kalo tak de(ade ke org nak??)...semalam migrain sakit giler...balik2 keje je aku terus mencari katil kesayangan tak tahan sudah...ape??makan ubat??huhu..TAK MAUUUUUU~~~

banyak faktor yang buat kite mingrain..cthnya faktor hormon..faktor persekitaran dan pemakanan..chewah~aku ckp mcm doktor la....yang aku tau and aku alami sendiri...biasenya perubahan cuaca yg terlalu panas atau sejuk pon bg effect and rasenya nilah penyumbang besar untuk diri aku sendiri...cahaya yang terlalu terang atau bunyi yang terlalu bising pon bg effect pada kami2 yg migrain ni..so xheranla kalo bilik aku gelap gelita yea..hehehehe


satu lagi coffee..walaweh~sedapnya..sape sangka dulu aku adalah salah seorang addicted nan coffee..rasenya sampai sekarang aku tak boleh lari dari coffee...and coffee la yg sebabkan aku mcm ni..hahahha...dulu ramai gak la yg nasihatkan.."riya..tak elok ko suke sangat minum nescafe..coffee." tapi aku...wat dun no je..bile dah kene..huhuhu..rasain! skang dah turn to budak baik,,tak minum dah!hahahah

seyes memang rase nak wat cam ni...tapi tak la sampai pkai tukol..wat mase ni plg teruk pon..dinding je..hehehe


banyak lagi faktor dy..tapi takdela aku tau sngt..SAYA BUKAN DOKTOR..ehhehehe u can talk about money with me..
kalo migrain ni tak boleh stress2..makan kene jage...cerewet sikit...huhuhu..tak sukenya migrain...mcm2 ubat dan rawatan tuk penyakit migrain ni..tapi bg aku bile migrain yg terbaik tido..jgn bukak lampu n pastikan senyap...
tu jelah yg boleh citer pasal migrain...

ni la ubat yang salu kene telan~~



dah bace??like la...

0 ulasan:

Post a Comment